Bonefire!

Valborgsfirande
 
Hoppas ni har vaknat till en ny morgon alla ni där ute. O mår bra. Det sägs på nyheterna hela tiden att Valborg är fjortisens högtid. Att det är många som provar alkohol för första gången osv osv osv. Så hoppas att kvällen o natten gick bra för er.
För mig var Valborg väldigt lugn. Jag jobbade extra istället för en kollega, han skulle till en pub o spela Han är med i ett litet lokalt band. Men alla mina elever gick hem klockan fem men jag stannade kvar en kvart o småpratade med en annan kollega som var där o så plockade jag ur diskmaskinen. När jag kom hem degade vi i soffan en stund innan vi cyklade ner till stranden. Där skulle man fira in våren. Så det var lite kör o det var massa folk. Jag trodde man skulle tända brasan klockan åtta, eftersom det stod i tidningen, men den tändes typ nio. Så där hade vi stått o småfrusit. Jag frös väldigt mkt om fötterna. Kunde knappt gå. Gjorde så ont. Hade väldigt fel skor på mig för den kvällen. hehe... (regnsko...)  Men när vi stått där o kollat en stund så gick vi hem. Killen la sig i soffan o kollade på lite serier, en som jag inte ser på, o jag la mig i sängen med en filt, mitt täcke o killens täcke. Jag blev genomfrusen. Frös o var kall hela kvällen... Men ändå en helt ok kväll enligt mig. Fick ju se eld. Älskar eld. ^^
Här är lite bilder från igår....  Först lite mobilbilder, o sedan kamerabilder.... :P
Jag igår morse... :)
Medan vi väntade på att brasan skulle tändas stod vi o kollade ut över den vackra utsikten. ^^
solnedgångar är ngt speciellt... <3
 
O här kommer det Kamerabilder.. ^^
Jag blir lugn när jag står o kollar ut över havet när solen går ner.
Kören står o sjunger
Här kommer barnen med facklorna. Nu ska brasan tändas =)
O nu börjar elden att dansa! <3 <3
Tittar man noga så kan man se figurer i elden. Kanske eldnymfer? andar? Gudar? ;) eldväsen?
 
Idag vet jag inte vad jag ska hitta på... Såg att Väla är öppet, men har en känsla av att typ alla ska dit. Så då är det inte roligt o gå där när alla är där. Så jag får se vad jag hittar på idag. Kanske inget? who knows.... Tips mottages gärna oxå, ;)
 
~glad 1maj på er~

Kommentera här: