Dipp dipp dipp

Svacka där ja...
 
Har inte vart här inne på några dagar, men men. Har inte hänt spec mkt heller. I fredags gick jag sista arbetsdagen så nu har jag semester i tre veckor. Valde tre veckor eftersom hösten blir så himlans lång annars... Men hur som...
Idag har vi vart på en liten utflykt. Vi åkte till Råå. En stadsdel lr nått utanför Helsingborg. Hur mysigt ställe som helst! Kullersten o gamla små stugor. mys mys mys. Vi åkte till ett museum, ett fiske- och sjöfartsmuseum. Mysigt o gå på museum så tog nästan vad som helst som gick att välja på. haha. Men det var lite småintressant. Vi gick där o kollade o fotade.  Massa bilder kommer. ^^
Igår var det en redig städdag kan jag ju säga. Ska åka i morgon till Dalsland så ville ha lägenheten i ordning innan vi drog. Så städade, dammade, skurade badrummet, skurade köket, svepte golvet, bytte rent i sängen, tvättade.. bla bla bla... Allt som har med städningen o göra... Plus att jag åkte o tvättade bilen oxå. :) O i den vevan där jag skulle köra den torr, så åkte jag in till Outletten. Där hittade jag ett par sandaler som jag velat ha länge!! lr kanske inte just dem, men har letat hur länge som helst efter ett par sandaler med kilklack, men finns ju typ ingenstans, men igår hittade jag! Ett par Björn Borg för 175kr :D Som hittat!! Love them :D  Men nu slänger jag upp lite bilder o sedan ska vi iväg. Vi ska hem till mina två goaste vänner! Jag o killen min är hembjudna hem till dem... :D ska bli mys ^^
nöjd!
Dagens lunch ;P Snabbt o enkelt innan vi drog till Råå
Väl där var det mkt modeller av olika skepp som gled runt runt slutet o början av 1800 o 1900... någon gång där.
klassisk pose :P
Det kallar jag pipa !!
inte så smickrande bild, men jag får bjuda på det, annars är jag aldrig med på bilder :P
denna lilla motorn satt i en liten trållingbåt :P
Har kunnat räkna ut sjömil o navigera o sånt, men har inte gjort det på länge så... Borde kanske läsa på det igen
hoppas detta inte är den som ska vara i Råås fyr,,, för isf är det ju probem om den är här.... :P
så pilligt att göra små modeller av skepp...
denna segelbåt har seglat 172.000 nautiska sjömil... dvs 31 854mil... det är en bit... Han som gjorde det fick pris för att han oxå gjorde det snabbas... Tror jag det stod. :) En svensk... ^^
En nödskottspistol... hette det så? Den sköt nödskott iaf. =)
Lurendrejare, kallades detta... Haha, Man brukade smuggla allt möjligt på detta viset förr. Alkohol, tobak osv... :P fiffigt att forma flaskorna efter kroppen o ha det under kläderna. haha
Hittade dem snyggaste glasögonen ever!
Efter besöket gick vi ut till havet o kollade. Det blåste en herrans massor men så himla vackert där!
 
Nu ska jag greja lite innan vi ska iväg till våra vänner. Sedan lite packning, sova o sedan drar vi uppåt. Så har ingen aning om när jag skriver här nästa gång, men Instagram finns ju. Eilenna85 heter jag där. :P Kolla om ni vill.
 
~kramar~

Kommentera här: