Köttätande växter!

Värsta balla :D
 
Dagen började med att vi steg ur sängen, fixade frukost, degade i soffan o sedan for vi iväg ut. Dock var det kallare än vad vi hade tänkt oss, men vi hade bilen så det var ju najs. heh. Körde ner till havet först, för att kasta lite bröd till fåglarna. En rolig aktivitet vi har för oss ibland. =) Men idag var det kallt.  Jag stod mest o kollade på med händerna i fickorna. Dökallt i vinden... Men jag såg några flyttfåglar som precis anlänt för att dra hit sommaren :D Kul, Jag såg Skrattmåsar i mångder o så såg jag Strandskator, dock har jag sett dem rätt många veckor nu.. tre kanske. Men sedan hörde jag ett välkänt ljud o jag spärrade både ögon o öron o letade upp den skyldige! länge sedan jag såg denna underbara lilla flyttfågel. Jag hade rätt, det var en liten Sädesärla som kommit för att leta mat o annat :D Wohoo. Löjlig jag vet, men för mig betyder det mkt att se den igen efter vintern =) Skrev direkt till mamma o berättade, haha. fick ett "näääää" tillbaka. Jag vann ;) Vi har en tävling varje år om vem som ser den först. mohaha... :P Dock har ju jag ett bra försprång. Jag bor ju i skåne, mamma i Dalsland... :)
Efter fågelutflykten drog vi til ett fik o myste lite i värmen innan vi drog vidare för att handla lite växter. Vi kom hem med köttätande växter o ett paket rosor. :P hihi....
Mer idag då? Vi ska göra räkmackor om en timma, senare blir det kyckling. Annars är det lugnt här. I morgon kanske det blir biltvätt o Väla :)
mörkt.
dem har börjat skrapa upp all tång som kommer från havet inför badsäsongen.. men det kommer komma mer.
Räcket.
sedan kom fåglarna. :P
jag lovar. Ska inte simma inom tornets hoppområde... ;P
ännu en god macaron :D
varm choklad med grädde är som grädden på moset ;) <3 Killen bjöd <3
Pussmun :D
man förstår lite varför den fick sitt namn, Pussmun :)
Dem här värstingarna står i våra fönster nu. Bye bye blomflugor ;)
rosor :)
~dricker breezer~

Kommentera här: