Day-Camp day 3

Last day
 
Såja, då har vi gjort sista dagen på dagslägret. O vilken dag! Vi tog en jättepromenad med halva gruppen upp till ett ställe som heter Håkull. En kollega kollade upp hur högt det var o kom fram till att vi klättrat upp längs bergkanter, branta stigar, knöliga stenar o grenar 127 våningar upp. Haha.. en bit upp.... Jobbigt satan men vi klarade det! Vi var där uppe förra året oxå, men man blir ju tagen av den fantastiska utsikten varje gång. ^^ Helt underbart. Där uppe fikade vi lite o sedan trampade vi ner mot stugan o gården igen.
Väl hemma var det dags för lunch o sedan hade vi en poängjakt. Barnen tyckte det var roligt o kämpade på med att plocka så många poäng som bara gick. Som avslut på dagen grillade vi pinnbröd o korv medan kossorna stod o kollade på oss o betade på ängen. Idyllisk gård med hästar o kor runt om oss. Tar på krafterna massor att vara där o greja, men det är helt underbart ställe.  Dock kröp det en fästing på mig uppe på Håkull, så killen har kollat mig redan en gång direkt jag kom hem, men kanske behövs en koll till... Om jag hade en fästing på mig så kan den ha fäst sig på mig nu... O kanske lättare att hitta. Men bytt kläder så sitter inte i samma som jag hade innan...
Nu har vi ätit middag så nu ska jag betala lite räkningar o sedan ska jag hoppa in i duschen... Ska kolla på Halv Åtta hos mig först.... :) Vinnare-dagen idag ju :)
Ha det gött! Här kommer massa bilder på min dag o massa bilder på kossor!! :D
Frukost. Kaffe o en Smoothie ^^
En redan trött Annelie, men det kopplade jag bort när jag började jobba i morse... :P
Håkull! Bilderna gör ju inte utsikten rättvis.. Men man ser massa långt!
lite fika ^^ macka o frukt.
Jag hittade en liten kompis bredvid mig där jag satt =)
Fint längs vägarna o stigarna ^^
Gården vi vart på i tre dagar =)
Hästar går precis bredvid oss på gården. Uuuuunderbart
o en liten en ^^
Dags för grillning!
Korna började bli rätt nyfikna på oss, så de närmade sig sakta men säkert. Sedan var de helt plötsligt framme hos oss o luktade o kollade nyfiket =)
No filter needed, hon var så vacker denna myskossan ^^ hihi. *gillar kor*
Här kikar en blygis fram bakom rumpan på en stor kossa ;D
Pappa stod på avstånd o höll koll så allt gick rätt till... Stor o grov... lite småläskig. hehe
Dessa två var ena riktiga fegisar, vågade inte komma nära o lukta ;P
Nu halv åtta hos mig, sedan dusch!
 
~segar framför tvn~
1 Robex Lundgren:

skriven

fint

Svar: :) Helt idylliskt. ^^
Eilenna

Kommentera här: