Fredagskul

Godmorgon.
 
Hejsan alla... Är lite småseg efter gårdagen. Min fredag var full. :)  Skulle ut med barnen till Fredriksdal i Helsingborg o sedan när vi var där var det ju stekhett, men vi gick där o kollade på det som var där.... Enligt mig så var det ingen "wow"-grej... Gillar inte fredsriksdal så speciellt mkt nej... Hade några elever som inte heller direkt supergillade utflykten, men det fick bli så. Kan inte alltid få det man vill... Jag hade velat gå till ett annat ställe, men..... det gick inte.... hmm...   Men när vi kom hem anslöt vi oss snabbt till en annan avdelning o avslutade fritidsdagen där. Mysigt.
Jag fick sluta tidigare igår vilken var skönt. Då kunde jag fixa lite grejer inför kvällen o AW :D Han handla lite o duscha o fixa mig. Sedan drog jag hem till en kollega o där satt vi o drack hemmagjorda Mojitos, hur gott som helst, så det ska jag göra i sommar!! Sedan drog vi vidare till Hamnkrogen o träffade fler kollegor o mumsade god mat o drack gott vin. Mysig AW tyckte jag. Sedan drog jag o två till vidare till en krog som heter Garage, lite dött, men helt ok avslut på kvällen =)
Blev inte så sent igår, halv tolv cyklade vi hem. Men jag kan ju säga att jag drack nog kanske lite mkt. Dricker aldrig så jag inte vet vad jag gör, men det snurrade en hel del o jag gillar inte det...Men idag mår jag bra o vi ska gör saker tror jag... hoppas jag.... Men just nu tvättar vi så ska göra mig i ordning o så inför dagen.... :) Men här kommer bilderna från igår. :D
Grisen o bebiskajan hade ett samtal
sedan skvallrade den för mig... :P
snabb sammanfattning av vad Fredriksdal är: Det är ett ställe där man bevarat hur det såg ut förr. Vad man gjorde förr, o massa sånt från förr.... :P gamla hus, gamla grejer, Gamla jobb på hur det såg ut förr. Som Tandläkare, frisörer, kiosker o massa sånt.
Sedan var det dags för AW. Här tar vi oss en Mojito hemma hos min kollega :D
o jag var inte speciellt hungrig så beställde bara en pommes med bea :) Huuuuur gott som helst! Älskar pommes!
~Tjo~

Kommentera här: