Lucia o en herrans massa städ o pynt

Vila?
 
Nehejdå, ingen vila denna söndag icke. Halv åtta larmade killens telefon att vi skulle upp. Dagen startades med att hans tele låste sig o dog helt... Dagen börjar bra tänkte vi båda. Man är ju rätt fäst med sin telefon ju, Man behöver den i nästan allt... aja, men efter en stund så beslutade telen att den skulle komma tillbaka till livet igen för att vara med oss ett tag till... Skönt...
Sedan var det dags att kavla upp ärmarna.. Vi skulle helstäda lägenheten. Våttorka golv, damma o allt man kan tänka sig... Ett par timmar höll vi på att städa o pynta... O så musik till det. Musiken skulle man ju kunna tänka sig att vi spelade julsånger, men icke... Techno, rave, psy, o annan "ots"- musik strömmade genom högtalarna. Julsångerna får komma en annan dag... heh
Efter städet så smet vi ner till byns museum för att kolla lite där. Eftersom det var julskyltning idag så var inträdet gratis, så vi passade på... Jag gillar att gå på museum, intressant o spännande. Roligt o se hur folk hade det förr lr om djur o natur osv osv osv... :) Spännande. Bilder kommer....  Sedan handlade vi lite innan vi stack hem.
När vi kom hem var det bara att vila benen i ngn min för att sedan bege sig ut igen. Jag ville gärna se Kröningen av Lucia i Kyrkan, så det gjorde vi. Jag gillar att vara i kyrkor. Känner mig lugn på ngt vis... Men det var mysigt att vara där inne, alla mysiga ljus o så de fina sångerna luciakören bjöd på. Efter detta så bar det hemåt för att laga den bästa maten! Janson, köttbullar, prinskorv, julpålägget mamma gör, lite rödkål, julvörtbröd o julmust! Jag dog så gott det var!!  Om en stund när maten lagt sig ska jag koka lite glögg till mig o killen. Kommer smaka så gott o lukta så gott i lägenheten! Åååh, Älska december! (fast det är inte december än...haha).
BildBomb!!
Så sköna strumpor, köpta på Rusta. Killen säger att det ser ut som jag stoppat fötterna i julgröt. ^^
Omflyttning av möbler i "ots"-musik!
Pyntade till och med min lampa ^^
På museet... Ett hjärta av en puma en man för lääänge sedan hade som husdjur...
Denna man hade puman.. Han var en doktor o ägde en egen läkarmottagning.
O här är puman... heh. uppstoppad. (såklart)
Redskap på järnåldern.. lr sten.. Gud, dålig i minnet märker jag...
Skön vas (?)
Så har kunde man vara klädd... Tänk om jag levde då... hmm. har svårt att se mig i en sådan klädnad.. hehe
så här såg jag ut idag!
Den där gula saken där... det är en baddräkt...
Kamerans förfädrar!
en projektor! ^^
Första gången jag ser en sån här med egna ögon! Bara sett sånna på film innan :D
ett kök på 1800-talet.. ngn gång där. slutet kanske. mitten?
så här kunde man bo =) Lite mysigt.
träskor...
ah... jag vet inte.... Tjernobylskalle?
roliga figurer på detta museum ^^
lite läskigt till och med kanske...
Älskar Ugglan!
Nu beger vi oss ner under jorden! Höganäs hade kolgruvor förr. så vi gick ner o kollade hur det var...
Den sköldpaddsliknande saken där, det är en "hjälm".. haha. Man sätter den på huvudet innan man tar på sig mössan... hahahaa.
Det har vandrat värsta köttätande Dinosaurien i Höganäs! Coolt. Här är fotspår.
Här med!
Typ så här såg den ut! 6m lång o 2,5m hög. ca 450kg tung. värsta! =) (sånt här gillar jag skarpt...dinosaurier)
En ambulansvagn... heh
I kyrkan för kröningen av Lucia
Här kommer kören in o sjunger fint!
Nu går Lucia ut ^^
Hemma o tänt första Adventljuset <3
Gudamaten! <3 <3 <3
I vårt sovrum
Mys ^^
 
Nu ska jag duscha av mig lite för att sedan koka glögg o mysa i soffan med killen o glöggen.
Trevlig första Advent på er alla! <3
 
~myser~

Kommentera här: