Homewife? ;)

Nä.. inte direkt...
 
... Om man ska gå efter rubriken. Ingen hemmafru här inte. Jag jobbar veckorna jag ;)
Men det har vart lite städ idag. Diskat, satt in disken, skurat vasken o bänken, oxå kaklet ovanför vask, bänk o spis, bäddat, plockat, killen tvättar, gått långpromenad, medan köttet o såsen stod på spisen o puttrade o hasselbackspotatisen i ugnen passade jag på att skura rent (nästan rent, får ta dem en gång till) ugnsplåtarna. Jeez vad kladdiga dem var.. usch. Men som sagt, får skrubba dem igen... ngn gång... duschat har jag oxå gjort... hmm, vad mer..? promenaden har jag redan skrivit lite om då ja... gulliga igelkottbäbis.. *fniss* JUST ja, killen drog ut spisen oxå så vi kom åt bakom den. Dammsuga bakom. skura spisen på sidorna o kaklet bakom... Det som fattas att göra i köket nu är tvätta i skåpen o på skåpluckorna, o tvätta i ugnen. Men vi har en dag i morgon oxå ;) Iofs behöver jag verrrrkligen tvätta fönstren. Men pallar jag det? Vi ser ju ut fortfarande ;P Ja, jag får se, dock inte idag. Nu ska jag ligga i soffan o smälta maten. Den goda maten ^^ Kanske ska gå o ta disken som blev efter middagen...? humpf... ja, kanske det, SEDAN slappa mig ner i soffan. Kanske med en drink?
yum yum yum yum..
Älgstek med sås, hasselbackspotatis o lite sallad. O så en klick lingonsylt. ^^
 
~diskar igen~

Kommentera här: