Zombies

Padda!
 
Vi alla, alla mina kollegor, jag, går runt som om vi vore zombies nu.. Alla är döströtta. Är så mkt i skolan nu sedan är vi ute mkt oxå, o det tar ju en del.
Idag har det än en gång vart fint väder. Dock har det blåst en hel del, men vad gör det när man sitter i lä ;)
Var med f-klassen en stund först idag. Ute med dem o lekte. Tur det var fint väder. Sedan fick jag skynda mig med planeringen för bilden, barnen hade gjort teckningar till en tävling.... som vi inte fick vara med i... KUL!! jävla sätt att inte låta oss vara med bara för att informationen kom sent.... tackarrrr. Hur ska man berätta det för eleverna?! Aja, sedan gick vi med f-klassen till simhallen o badade en stund. När vi badat o sitter o mumsar mellis efter att vi klätt oss osv, ropar en av mina elever att det hoppar en groda utanför!  Jag kollar ut o där ser jag en padda som krälar på den varma asfalten o plattorna. NAaaaaaaaw!! ÄLSKAR PADDOR!! Så jag gick ut o plockade upp den o visade eleverna för att sedan släppa ut den bland buskar, löv o annat den kunde gömma sig under. Myspadda. ^^
När jag kom hem åt vi lite middag o sedan kastade jag mig på lite Zumba. ^^ Så roligt o så jobbigt. Dösvettig efter en halvtimma. Vill inte köra på för hårt, då tröttnar jag snart. Så en halvtimma är bra än så länge, sedan kanske jag kan öka =) O nu ska jag med ett glas vatten o en pojkvän ligga i soffan o kolla på lite Heroes. :P
Ha en bra kväll alla.
Underbara varelse!! <3 <3 <3
suddig men men...
oxå suddig...
~segar~

Kommentera här: