strul strul strul

Nu har jag kommit hem efter en dag med jobb. Vart o badat med f-klassarna o vart ute massor på förmiddagen. Ska iväg sedan ikväll o kolla på brasan nere vid havet senare oxå. Så jag kommer säkert somna som en stock.
Men fick ett samtal av mor idag när vi var i simhallen. Hon sa att begravningen för min älskade morbror sker den 16 maj, så när jag kom tillbaka till skolan så skrev jag in ledighet på datorn o allt vart klart, sedan ser jag på mobilen att hon ringt o skickat sms, så jag ringde upp o då vart det ändrat, det kanske blir den 23 maj nu istället. Det var ngt strul på begravningsbyrån... Så nu får jag avvakta lite.. suck... Älskade lilla goa morbror Kjell...
 
När jag kom hem så viste vi inte riktigt vad vi skulle laga för mat, så jag ställde mig vid spisen o gjorde en blandning av allt. Killen hjälpte till. Det blev stuvade makaroner, stekt korv, tomat, ärtor, bladspenat o lök. Skum blandning kanske, men det var gott iaf.
 
Håller på att lära mig äta ärtor nu... Vet, jag är löjlig, men gillar man inte ngt så äter man det ju inte?  Men nu ska jag lära mig detta, tomaterna kämpar jag med, inte speciellt gott, men har det till nästan varje måltid. O dessa minitomaterna vart inte ngn rolig hit, det gillades inte speciellt mkt, men ska la lära mig äta det med...
 
~mätt som en.... gris?~

Kommentera här: