Vattnigt.

Slut!
 
Ja, nu var veckan slut. Söndagskväll o här sitter jag o... inte gör ngt. Ser på ngt som rör sig på tvn, osäker på vad det visas, men ngt visas iaf.. Sitter o är mätt. Men lite små.... inte besviken men... ah, jag vet inte. Jag var så nervös för att matlagningen skulle krascha helt, vilket det inte gjorde. men jag är så snål.. nej, feg! när det gäller att krydda mat. Jag är ingen matlagerska, jag är en bagerska (?) jag kan baka, det är grejen jag kan, men laga mat, haha, nej nej nej, det kan jag inte. Kan göra pannkakor i världsklass ;) men inget annat. Men så skulle jag laga mat idag då. Så skulle göra en köttgryta för första gången i mitt liv. Så med tips från mamma så startade jag. Stekte köttet först o kryddade väldigt lätt, hade i lök o kokade upp vatten med två buljongbitar i. Sedan i med köttet o lät det sjuda i 1.5h, 10 min kvar hade jag i morötter. Till detta hade vi sjasmineris, gott. Blev väldigt vattnigt o rätt smaklöst... Kryddar så kasst när jag lagar mat. Kryddar jag på så blir det för mkt o kryddar jag lite så smakar det inget. Jag är kass på att laga mat... men mina upplägg ser inte helt fördjävliga ut, maten ser ju himelskt god ut ;) Köttet blev ju supermört iaf. Man kunde dela det enkelt med en sked till o med. =) 
Lite vattnig.
~tjopp~

Kommentera här: