Dopet

Systerson
 
I söndags var vi på dop. Min systerson skulle döpas. Det var även en Påskgudstjänst så det var inte bara dop. Kören sjöng en massa sånger o prästen pratade massor om vad som hände då Jesus uppstod o allt det där.
Men det roligaste av allt var ju när min systerson skulle döpas. Det var prästens tredje dop så lite ovan fortfarande. Hon höll pojken intill sig o så började hon med vattnet. Vattnet rann o skvätte överallt o även på prästen, haha. Så roligt att se sedan när han kom tillbaka till pappans armar så kräktes han tre gånger. hihi. Asså sånna mjölkkräkisar. O sedan började min systerson ta över o ha en egen predikan. Gud så han pratade o blåste bubblor. Han hade det väldans trevligt tror jag o vi hade det roligt oxå såklart. Det var en show som hette duga. haha. Det va ett fint dop o trevligt efteråt oxå med mammas hemgjorda smörgåstårtor, marängtårtor o jordgubbstårtor! =)
Men nu ska jag bege mig till jobbet. Känner mig lite nere, vet inte vad det är, kännt så ett par dagar.. Men solen lyser o värmen är på G hit, så det kommer nog gå över snart =)
~saknar min lille systerson~

Kommentera här: