Pulshöjare och lugnande...

Usch
 
Idag har det vart mkt i mitt huvud...
Det började egentligen igår, lr inatt om jag ska vara petig.. Jag kunde inte sova ordentligt. Nervös för morgondagen då.. Skulle ju köra till Dalsland från Skåne ensam, ligga på E6an ensam o köra genom GBG ensam.. Hua. Så nervös så att jag till o med lipade en skvätt.. HAhahaa. Skitlöjligt jag vet. Killen sa det att det kommer gå bra, du ska klara detta, du KLARAR detta. Det kommer inte vara jobbigt. Hände ju inget när vi åkte o bla bla bla. Men jag visste ju redan allt det där, men jag var så nervös så det bara kom ut... haha. Löjliga jag... Men allt gick ju bra.. Tills jag kom tre mil hemifrån...
Jag kör i min lugna ro o småpratar med en vän i telen (bluetooth i bilen, så ljudet går ut i högtalarna, så båda händerna på ratten!) Men så kommer jag till två refuger på en femtioväg. Ser två motorcyklister komma. Men på en sekund ser jag hur den ena av dem vobblar till o kör RAKT in i den andra! Jag ser hur den ena personen flyger en bit i luften o den andra vobblar ner i diket. Alla blir liggandes en stund. Jag tvärnitar, på med varningsblinkers o får panik!! Jag skriker i telen att jag är med om en trafikolycka o måste lägga på för att se om det finns ngt jag kan göra... Helt skakis springer jag fram o kollar, folk har hunnit komma o tar hand om alla. Nämner att jag har en förbandslåda o springer o hämtar den. Är sjukt skakis o lite chockad. Att se detta var inte roligt.. Skakar som ett asplöv... Poliser, brandmän o ambulanspersonal kommer o jag bland andra blir förhörda om detta. O eftersom jag var förstebil som såg detta blev jag förstevittne.. Så kanske en utredare kommer ringa mig o fråga lite.. Jag satt där en timma. Usch... Är fortfarande lite småchockad känner jag.. Men alla lever. De två åkte till sjukhuset, men vid liv!! Huvudsaken.. Gud så rädd jag blev... usch usch usch...
Så när jag äntligen kom hem fick jag lite mat o fick lugna ner mig lite... Sedan hjälpte jag mamma med lite plantering o så.. Lite lugnande att pilla med sånna saker. hehe. O prata med mor såklart :) Skönt att vara hemma.
Hade jag legat 20m längre fram än vad jag gjorde så hade jag fått en motorcykel i vindrutan.. Usch! :(
Stackars motorcyklisterna... :/ Hoppas det inte blev värre med han som flög. :(
Hemma. Underbara föräldrahem. Skönt att vara hemma efter denna dag! <3 <3 <3
Hjälper mamma med blommorna :)
vattna vattna vattna :)
O så fick fåglarna ett litet bad oxå. :) Fyllde på vatten i fågelbadet bara
o snart är vinbären klara =)
Nu ska jag avsluta dagen med mor o far. Se ngt på tvn lr nått.. Vet ej.. Bara slappna av. Lång dag..
 
~hejhej~

Kommentera här: