Sommarlistan

Hejsanhoppsan…

Blev… Vad kallar man det… Utmanad? Äh, det var en kompis (TheSummitMTB) som skickade vidare en lista där det är frågor på vad man ska göra osv i sommar... Så jag får snällt svara på detta :P Men det ska la inte vara några problem.  Here we go! Petar in lite bilder oxå mellan raderna... ;)

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Tänkte ha semester nu snart. Ska jobba två veckor till, sedan blir det fullt ös medvetslös… Mest troligt medvetslös. Men jag ska ha lite semester här i Skåne och Dalsland. Ska ha storkalas också för pappsen. Han fyller 60 o då ska det braka på med kalas o allt vad nu kan bjudas på. Ska väl försöka hjälpa mor så gott det går med förberedelser osv. Sedan ska vi försöka lapa den sol som vågar visa sig i Köpmannebro, vårt sommarställe. När jag är där känner jag mig sååå hemma. Har en sommarstuga som ligger vid Vänern, så egen brygga med mysigt hus o skog runtomkring. Görmysigt. Men jag vill inte planera för mkt heller, vill helst ha schemat öppet ifall det kommer upp ngt lr om det inte blir som man planerat. Så vara med familj, träffa vänner o slappa. Det är min plan =)

Egen brygga is the shit :P

Här bor vi :)

Vad gör/gjorde du på midsommar?
Midsommar firade jag hemma i Dalsland med pojkvännen o familjen. Vi grillade god mat i sommarstugan o kollade på dans vid Dalsands muséum. En enkel dag vill jag säga. På kvällen satt jag o killen på altanen i föräldrahuset o spelade kort o hade det skönt. Jag är jättenöjd med hur vi firade den dagen. Fylla är inte riktigt ngt jag söker efter, om man säger det så… =) Mysiga, lugna hemmakvällar, det är grejer det! Höhö.

Vad ska du läsa i sommar?
Läsa...? mnja.. Aftonbladet? Nä men, jag vet inte. Jag är ingen storläsare. Blir så rastlös om jag inte gillar boken. Men hittar jag en då jeflar läser jag ut den relativt fort. Läste tre böcker med Koontz för två somrar sedan, på kort tid. Men nu i sommar… ja.. jag kan inte vara på den frågan.. JO! Skvallertidningar kommer jag läsa! Haha.

Vad dricker du i sommar?
Hade vart gott med egengjord flädersaft, men jag fick aldrig tummen ur o göra det, men får bli annan saft. O så ngn läsk o troligtvis ngt glas vin. Vill till Danmark snart igen så jag kan köpa det goda vinet som finns där. Sverige har det inte, men att ta en tripp dit är inga problem =)

Bästa sommarlåten?
Det är så olika.. Beror på mitt humör o hur jag mår. Men jag vill gärna ha något fartfyllt, pop/psy/rave/tehno… Lindsey Stirling är en tjej som gör goa låtar. Hon spelar fiol till Dubstep-musik. Himla goa låtar. (((TIPS)))

 Bilden är lånad från Google...

Vad vill du helst grilla?
En redig köttbit är alltid trevligt! Men sedan är det gott med spett med olika grejer på. Grillad lax är ju fantastiskt gott. Jag vill prova att grilla sparris i år, har aldrig ätit grillad sparris, men kan väl inte smaka helt olikt stekt?

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Blir det en varm sommar, vilket vädret har sagt att det inte blir, så blir det kanske shorts o ngt luftigt linne, kanske en kjol (har ju börjat våga använda mig av det nu), min svarta klänning absolut! Den gillar jag!

Fram
Bak

Din bästa sommarfrukost?
Det självklara svaret är ju Jordgubbar med mjölk! O så kaffe… alltid kaffe… Men jordgubbar är verrrkligen en sommarfrukost!

Min bästa park?
Park… Jag går inte i parker… Jag bor inte i stan jag, jag bor på landet. Så jag går till skogen jag! ;)

Bästa badställe?
Vid vår sommarstuga vid Vänern såklart. Egen brygga o lite båttrafik. Kommer ju båtar då  o då, men dem glider förbi snabbt o enkelt.. (Det är iofs fem knop förbi sommarstugan så det kanske inte går sååå snabbt, men ändå. O fem knop för dem som inte vet hur fort det är så är det ca 9-10 km/h)
Jag gillar inte att bada bland folk, lite taskigt självförtroende så ja… ensam är bäst ;)

 Utsikt mot Vänern =)
 
Ja, det var min lilla lista det :) Men som sagt, försöker hålla sommarschemat öppet ifall ngt inträffar :P
Har ni planer? :)  Skickar vidare listan till Lillsissan :)

~har semesterlängtan~  (lite iaf)

Kommentera här: