Morgonrutiner...?

Torsdagsförmiddagen...
 
Jag gick upp relativt tidigt idag. Bara för att killen skulle upp o iväg. Varför ligga kvar då lixom... Näh, så jag stegade upp en stund efter att han hade gått upp. Jag hade legat o träckt på mig samt lyssnat ut mot köket om han fixat klart kaffet... höhöhö... Sedan låg jag oxå o tvångslyssnade på en JÄvla skåpbil som tydligen har som morgonrutin med att stå utanför vårt sovrumsfönster på tomgång varje morgon klockan sju... O det är ju inte heller en min, utan minst tio... Varrrrrrrrrje morgon... suck... Men jag kom upp. masade mig ut till vardagsrummet, öste ner mig i soffan med en kopp kaffe o försökte vakna.
solen som stiger upp oxå...

Väl uppe så gjorde jag inget förrän killen stack ut. Då ställde jag mig i badrummet o tvättade mig, sminkade lite o klippte luggen. Den började hänga lite väl ner för ögonen, så det var dags... Sedan när sminkningen var klar åt jag frulle, sedan vart det disko för fulla muggar medan jag diskade. Mitt i diskot ringde mor o berättade att en av mina ingifta släktingar hade somnat in efter en stor stroke... Tråkigt.. :/  Vila i frid Kurt.
Sedan på disken igen o pyntat kunde jag ju gjort lite nu på förmiddagen innan jobb, men icke! Det ska jag göra i morgon efter jag kommer hem från jobbet. Är ledig egentligen, men jobbar extra i morgon! *me like* Men lite pynt blev det iaf i fruktskålen.... höhö...
Lite glitter i fruktskålen kan ju inte skada? ;)
 
Efter disken skulle jag ta spisen, den var skitig... fettfläckar o grejer... Så det var bara till att gnugga på. Men jag fick inte bort allt, så killen fick ta resten medan jag bäddade sängen.... Värst vad man hinner med på morgonen egentligen.... :D
Vattenstänk på spisen.... :)
 
Men nu verkar jag vara redo för att gå till jobbet. Men idag börjar jag jobba på ica.... lr nått... ne, men jag ska vara där senast elva o handla åt min avdelning på skolan. Har fått uppdraget att handla smågrejer samt hämta tårtor som vi ska mumsa på för att fira av en kollega som gör sista dagen i morgon.
Så ja, o så stänger jag ikväll. Kommer väl hem halv sju tror jag.. lite segt. Men men.
 
Ha en bra torsdag alla!
 
~vinkar~

Kommentera här: