En fågel där, en fågel där, fåglar fåglar everywhere!

Hejsan hej
 
Två dagar i rad har vi nu vart nere vid havet/stranden o kastat bröd till fåglarna. mest Kajor, sedan kommer det en o annan Råka, max två Kråkor o så har vi luftens "revhajar", fiskmåsarna. De cirkulerar mest o fegar. De vågar inte landa o ta brödbitarna, men ibland kommer det en som inte klarar av trycket o hungern länge o snabbar sig med att sno åt sig en brödbit för att sedan flaxa iväg fort som attan o sluka brödet fort medan de flyger.  Men Kajorna kommer o tar (vissa av dem) brödbitar ur händerna på oss. hihi.
Denna tuffa Kajan satte sig på min cykel o käkade medan jag låg precis nedanför o solade. :) Cooling.
en fin bild jag knäppte på denna fina fiskmås med min ajfön (alla bilder är tagna med min ajfön iofs)
Här är den nog på G att flaxa iväg :P
en annan fiskmås... en fegis som bara cirkulerade runt oss o skrek ;D
o här har vi ett skatbo.... ;) mjehehehee. ne, men jag var ju tvungen att se om jag fastnade på bild oxå ;)
 
När vi kom hem efter att vi legat vid stranden i ett par timmar så lagade vi lite mat- Tänkte grilla, men såg på himlen att det inte skulle bli så bra. O hade rätt, det började regna o ha sig så vi stekte hamburgarna istället o mulade i oss det med lite pommes. Hua så gott!! ^^
Hamburgare man plockat o byggt ihop själv slår alla de olika kedjornas hamburgare med hästlängder!
 
~ligger i soffan o jäser~

Kommentera här: