A little bugs life...

En liten sak bara....
 
Då vi var nere vid stranden tidigare idag så matade vi ju fåglar. Lite halvstolt över att en ajfön 4 kan ta sådana bra bilder. :) Ska ju köpa en systemkamera nu snart, men ajfönen tar bra bilder har jag upptäckt. Aja, skitsamma...
Bland alla fåglar o fjädrar så var det ju oxå insekter överallt. Tydligen så la jag handduken som jag satt/låg på vid ett litet svartmyrebo. Så en massa svarta små små små myror sprang ju runt benen o på benen på mig... mäh... Men så känner jag oxå hur det kittlar till på handen! Där sitter det en liiiiten skalbagge (?), en grön en o bara var... :)
Kanske inte ser ut att vara grön, mer silvrig, men den är (var) grön... :) Jättesöt o fin ^^
 
Ibland funderar jag på alla dessa små sakerna som finns... Vi människor är rätt stora ändå, men om man jämför med andra stora djur, däggdjur, så är vi små. Men just i detta läget, med mig o baggen så är ju jag ENORM!! :)
Så olika det kan vara på denna jord vi alla lever på... ^^
Ah... Det var typ det jag ville för denna stunden. :)
 
~funderaren loggar ut~

Kommentera här: