Utedag

Idag har vi som sagt haft en utedag. Dock var vi ju inne en timma, men då var det Bowling som gällde. :)
Jättekul o se de små liven (de är 6-8 år, så små är de väl kanske inte direkt, men ni fattar vad ja menar)
Men det var iaf kul o se hur de hade roligt o fick iväg dessa klot mot kläglorna. Det var tre barn som fick Strike =) Iiiinga barn hamnade i sidan på banan ;) (de hade satt ut skydd innan vi kom så att de inte skulle hamna i sidan) ^^
Efter Bowlingen gick vi ut till skogen för att leka o äta maten vi hade med oss. 
Oxå kul, men kallare.... *hua*  Vi har haft tur med vädret ändå. Skulle vara molnfritt, men det var det ju inte, men det var inte heller speciellt kallt. Men vi var vid en dunge i skogen o barnen lekte o hade sig medan vi pedagoger höll koll och småpratade ^^ Vi var inte heller så många barn idag, sexton stycken är inte mkt =)
Summasumarium för dagen är ju klart en tia.. Möjligtvis en nia, jag hade inga varma skor på mig så på slutet av utedagen så började mina fötter säga till mig att det var dax att tralla hemåt. Men det hade ju med mig o mitt val av skor att göra, inte av resten, så det blir en tia ^^  Jättebra dag ^^
 
Nu ska jag bara ligga i soffan o dega med min godispåse. Killen kommer nog snart hit han med, han ska koka kaffe sa han... Men när då? :P
 
~pustar ut~

Kommentera här: