Gaffelkakor, en barnlek... HA!

Fick lite tråkigt nu på kvällskvisten o ställde mig vid diskbänken o funderade på vad jag skulle göra. Disken var ju diskad så de kunde jag ju inte göra. Men baka, det är ju inte fyskam o göra =) Det är ngt som jag tycker är jättekul o speciellt när det går bra. Jag är jättesugen på att testa något nytt att baka, inte bara kladdkaka, sockerkaka men vanilj i, muffins o sådana saker jag gjort den senaste tiden... Jag har inte gjort morotskaka någon gång, så det ville jag ju göra. Men självklart hade jag inte alla grejer till det. Kollade i skafferiet o såg att jag inte har så många saker överhuvudtaget! Så jag kollade igenom lite recept där det var få ingredienser o hittade en gammal going. Gaffelkakan. ^^ Smör, mjöl, socker, kokosfling/havfregryn. Thats it. DET hade jag, så det knåpade jag ihop. Har inte gjort sådana kakor på typ tio år! Så jag blandade ihop hela alltet o så ser jag att det står att det ska vara upp till 50st. Jag fick ihop 28.... o_O Jag tror jag gjorde lite för stora bollar... ;) Göööör inget. ^^

Gyllenbruna skulle de bli, stod det... Ah.. okey.. neh.. jag hade inne dem i över tio min, mer vågade jag inte. Kanske skulle bli frisbees då.. -_-

En kaka ska ju alltid bråka. Här har vi dagens bråkstake. ALLT för att man inte ska ha en otroligt lyckad "Gaffelkakebakarkväll"... well o well. Han ska ätas oxå. Så de så...

Så gyllenbruna Gaffelkakor blev det inte, utan bara gaffelkakor. :) Men de smakar som förr. Dock inte så mkt, men ändå =) Tycker ändå att det blev ganska bra ändå för att vara första gången på tio år.

 

Så nu ska jag sitta här o kolla Simpsons o mumsa gaffelkakor. Ska man ha mjölk till de lr går de bra med vad som helst? minns inte... Är de som pannkaka o mjölk, kanelbulle o mjölk osv osv osv.
Jaja, det ger sig =) Nu ska jag attackera kakorna!

~smula smula smula~
1 Jennifer Sandström:

skriven

Svar: Haha men jag fick aldrig chansen att välja sås! Måste komma ihåg det till nästa gång ;)

Kommentera här: